آشنایی با انواع ترفندهای آرایش

بازدید 103
0

آرایش ابزاریست جهت به کار بردن رنگ ها برای زیباتر نشان دادن چهره. ما همچنین می‌توانیم آرایش را برای قسمت‌های دیگری از بدن نیز به کار ببریم مثل دست ها و پاها. صدها برند آرایشی در بازار موجود است که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد. پالت های گریم و آرایشی برای هر نوع پوستی موجود است. در واقع برای هر سنی آرایش کردن امکان پذیر است.

آرایش چشم

احتمالا برای شما هم تاکنون پیش آمده است که بعد از آرایش چشم پشت پلک تان خط بیفتد یا سایه چشم اطراف پلک پخش شود و خط چشم به مرور زمان کمرنگ تر و کدرتر شود. اگر می خواهید یک آرایش چشم حرفه ای و بادوام را تجربه کنید، مطالعه این بخش از مطلب را از دست ندهید.

برای این که از خط افتادن پشت پلک جلوگیری شود، باید از یک پرایمر مناسب برای زیرسازی آرایش چشم استفاده کنید. بعد از این که پرایمر را زدید، از کانسیلر مناسب استفاده کنید. اگر سیاهی دور چشم دارید، ابتدا از کانسیلر تصحیح کننده به رنگ زرد یا نارنجی استفاده کنید. سپس روی آن را با کانسیلر به رنگ طبیعی بپوشانید. برای صاف و یکدست کردن میکاپ نیز می توان از کرم پودر متناسب با نوع پوست استفاده کرد.

برای این که آرایش چشم شما بعد از گذشت مدت زمانی چروک دیده نشود، باید آرایش خود را خشک کنید. برای خشک کردن آرایش از پودر فیکس استفاده میشود. پودر فیکس را روی کانسیلر یا کرم پودر بزنید و کمی صبر کنید تا تاثیر بگذارد. سپس شروع به زدن سایه چشم کنید.

اگر می خواهید چشم هایتان فرم بهتری پیدا کند، از رنگ های سایه دارای تناژ مشابه استفاده کنید و روشن ترین رنگ را در قسمت داخلی پلک و تیره ترین رنگ را در قسمت خارجی پلک به کار ببرید. برای کشیدن خط چشم از یک برند مرغوب استفاده کنید تا پس از گذشت چند ساعت کمرنگ و کدر نشود. همچنین، اگر در آرایش مهارت بالایی دارید می توانید از خط چشم مویی استفاده کنید. در غیر این صورت خط چشم مدل نوک نمدی توصیه می شود.

آرایش لب

برای این که آرایش لب شما از دوام بیشتری برخوردار باشد، طبق این مراحل پیش بروید:

  1. ابتدا از یک مداد کانتور برای طراحی لب ها استفاده کرده و دور خطوط لب را مشخص کنید. سپس از یک خط لب همرنگ با رژلب استفاده کرده و خط مورد نظرتان را بکشید. در مرحله بعد نوبت به رژلب زدن می رسد.
  2. بعد از این که یک لایه رژلب زدید، یک دستمال کاغذی تمیز برداشته و روی لب قرار دهید. براش خود را آغشته به پودر فیکس کرده و روی دستمال کاغذی بکشید تا پیگمنت های اضافی رژلب به آن چسبیده و پودر فیکس منجر به افزایش ماندگاری آن شود.
  3. دوباره یک لایه دیگر رژلب بزنید و به این ترتیب ماندگاری آرایش لب خود را تا ساعت ها تمدید نمایید.

اگر می خواهید بهترین نتیجه را از رژلب زدن بگیرید، باید آن را مطابق با رنگ پوست خود انتخاب نمایید. افرادی که دارای تناژ پوستی گرم هستند، توصیه میشود از رژلب هایی به رنگ گرم مثل قرمز، زرشکی، سرخابی، عنابی، نارنجی، کرم قهوه ای، شامپاینی و … استفاده کنند. افراد دارای تناژ پوستی سرد نیز بهتر است از رژلب هایی با رنگ های تناژ سرد مثل برخی از رنگ های صورتی استفاده کنند.

آرایش گونه

برخلاف آنچه فکر می کنید، آرایش گونه تاثیر زیادی در زیبایی دارد و باید طبق اصول انجام شود. اگر رژگونه را خیلی بالاتر یا خیلی پایین تر از موقعیت اصلی آن مورد استفاده قرار دهید، چهره خسته تر و یا حتی پیرتر به نظر می رسد و علاوه بر آن از زیبایی آن کاسته خواهد شد.

رژلب را باید دقیقا روی سیب گونه بزنید. روش آن هم به این صورت است که خط رویش مو در کنار گوش و روی گونه را در نظر بگیرید و موازی با آن رژگونه بزنید. امتداد رژگونه شما باید تا وسط چشم ها باشد و نباید آن را تا نزدیک بینی ادامه دهید. یعنی یک خط فرضی از وسط پلک تا روی گونه در نظر بگیرید و رژگونه را تا همان جا ادامه دهید.

زیرسازی آرایش

برای این که زیرسازی آرایش خوبی را تجربه کنید، باید ابتدا نوع پوست خود را بشناسید. نحوه شناخت نوع پوست به این صورت است که ابتدا صورت تان را شستشو دهید. یک ساعت صبر کنید و به پوست خود در آینه نگاه بیندازید. اگر پوست شما براق شده، یعنی از نوع چرب است. اگر روی پوست خود احساس کشیدگی می کنید، به این معنی است که پوست شما از نوع خشک می باشد. اگر تنها روی بینی و پیشانی شما چرب شده و سایر نواحی خشک هستند، یعنی پوست شما از نوع مختلط است.

پس از این که نوع پوست خود را شناختید، باید از محصولات متناسب با همان نوع برای زیرسازی استفاده نمایید. اگر پوست شما از نوع چرب است، باید از پرایمر مات کننده استفاده کنید تا از بروز چربی بیش از حد پوست جلوگیری کند. اگر پوست شما از نوع خشک است، باید از محصولات آبرسان و مرطوب کننده قبل از میکاپ استفاده نمایید.

در مرحله اول از زیرسازی آرایش باید پرایمر بزنید. سپس از کانسیلر تصحیح کننده رنگ برای برطرف سازی عیوب پوستی مثل جوش یا لکه استفاده می کنیم. در مرحله بعد از کرم پودر برای صاف و یک رنگ کردن پوست به کار می بریم. سپس با استفاده از پودر فیکس متناسب با نوع پوست، زیرساز خود را خشک می کنیم.

کانتورینگ صورت

کانتورینگ صورت را باید مطابق با فرم چهره انجام دهید. یعنی کانتورینگ برای انواع چهره های مختلف، یک فرمول مشابه ندارد. اگر فرم چهره شما از نوع بیضی است، به شما تبریک می گوییم چون در اغلب مواقع نیازی به کانتورینگ نخواهید داشت. اما سایر فرم های چهره مثل صورت گرد، صورت مربعی و صورت قلبی نیاز به کانتورینگ دارند.

برای کانتور صورت گرد باید از ترفندهایی استفاده کنید تا از میزان گردی بیش از حد چهره بکاهید. یعنی از کانتور در نواحی اطراف فک تا پایین غبغب استفاده کنید تا فرم صورت کمی بیضی تر به نظر برسد. سپس کانتور را در اطراف شقیقه ها به کار ببرید.

برای کانتور صورت مربعی نیز باید از میزان تیزی اطراف فک و پیشانی بکاهید. برای این کار کانتور را در ناحیه اطراف چانه و اطراف پیشانی به کار ببرید. سپس از هایلایتر در نواحی میانی پیشانی و چانه استفاده کنید.

کانتور صورت قلبی نیز به این صورت است که پیشانی را کوچک تر نشان دهیم تا میان این ناحیه و چانه تعادل برقرار شود. برای این کار باید اطراف پیشانی و زیر گونه را کانتور بزنیم. زیر چانه را نیز باید به گونه ای کانتور کرد تا کمی به حجم آن اضافه شود.

استروبینگ صورت

استروبینگ یکی از روش های آرایش صورت است که با حالتی عادی و طبیعی صورت را نشان می دهد. در روش استروبینگ صورت، قسمت هایی از صورت را درخشان می کنند اما با هایلایت و کانتورینگ معمولی متفاوت است یعنی حالت سایه و روشن ندارد.

در تکنیک استروبینگ ابتدا کمی صورت را مرطوب می کنیم تا آرایش بهتر روی آن قرار گیرد. در این تکنیک از محصولات آرایشی مات استفاده نمی کنیم. هایلایتر را روی قسمت هایی از صورت می زنیم که نور به طور طبیعی آن ها را درخشان تر نشان می دهد. برای این کار باید شقیقه ها، گونه ها و روی بینی را هایلایت کنیم. البته در صورتی که نگران چرب دیده شدن صورت هستید میتوانید روی پیشانی را هایلایت نکنید.

در تکنیک کانتورینگ از سایه روشن هایی در آرایش صورت استفاده می شود  و با استفاده از این سایه روشن ها بعضی قسمت های صورت کم تر و بعضی قسمت ها برجسته تر به نظر می رسند. اما در تکنیک استروبینگ فقط با استفاده  از هایلایت میکاپ صورت انجام می شود و هیچ پودر و یا کرم برنزه ای در این تکنیک آرایشی به کار نمی رود.

روی استخوان گونه، طول گیجگاه، زیر استخوان ابرو، گوشه های چشم، وسط بالای لب، قسمت پایین بینی  که قسمت هایی هستند که نور را جذب می کنند.

این پست در بخش تحریریه فندی مال گردآوری شده و استفاده از آن برای اهداف غیر تجاری و با قید نام منبع بلامانع است.

محصولات افروزی

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وب سایت ها و یا وب سایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه